Co přináší Google Trends a jak toho využít?

U největšího vyhledávače na světě můžete získat a využít mnoho různých služeb. Některé jsou určené pro běžné uživatele, jiné pro podnikatele. Nabízíte-li online produkty či služby, jistě o nich více první poslední. Víte ale, na základě, jakých výrazů se k vám dostávají uživatelé a potenciální zákazníci, kteří hledají to, co nabízíte? Právě s tím tento nástroj pomůže.
Google na tabletu

O co se jedná?

Obecně se jedná o nástroj, který pomáhá s odhalením chování klientů. Ukáže vám, z jakých koutů světa váš web lidé navštěvují a v jaké frekvenci to bude pokračovat do budoucnosti. Na základě toho budete moci vybrat taková klíčová slova, která přivedou nejvíce lidí. Nejlepší je ovšem svěřit se do rukou odborníků. Nechte spravovat Google Trends SEOlight.cz a ušetříte si hodně starostí.

Klíčová slova na prvním místě

V nástroji můžete porovnávat až pět termínů najednou. Zobrazí se jednoduchý graf, ve kterém zjistíte, který z nich byl v minulosti nejpopulárnější a jak se jeho obliba měnila. Řekněme, že prodáváte prací prostředky, které jsou šetrné k životnímu prostředí a chcete vědět, jaké klíčové slovo bude nejlépe popisovat to, v čem je váš produkt odlišný. Proto zadáte následující:online služby

  • inovativní,
  • ekologický,
  • přírodní,
  • udržitelný.

Podle grafu ve vteřině zjistíte, že lidé nejvíce zadávají termín přírodní. Z toho důvodu je nejlepší začlenit do svého obsahu keyword „přírodní prací prostředek“. Tento termín by se měl objevit v názvu a popisu stránky, popisku u obrázků, ale také v PPC reklamě apod.

Související dotazy

Tabulka se souvisejícími dotazy se bude také hodit. Uvidíte díky tomu slova či sousloví, která lidé hodně používají a souvisí s tím, co prodáváte vy. Je dobré se toho držet a i tyto termíny začlenit do obsahu webu a reklamy. Zaměřujte se přitom samozřejmě na nejvyšší položky, které mají nejlepší výsledky. Uživatelé, kteří hledají např. levné knihy, zadávají také knihy online nebo knihy zdarma.